Nenapsal jste jaké auto. Není totiž auto jako auto. A to z konstrukčních důvodů motoru.
Klasickým příkladem špatné konstrukce je Fabia 1.2 HTP. U takového auta si koleduje řidič o poškození motoru tím, že na mírném kopci nechá rychlost zařazenou. Proč? Je to maloobjemový motor, který má spoustu vychytávek, aby měl jakýsi výkon. A tou kritickou věcí v motoru jsou rozvody. Zde konkretně řetěz s obrovskými napínáky. Ty jsou v motoru proto, aby "prohýbaly" řetěz za chodu a tím měnily vzájemnou polohu vačky a klikové hřídele. Tím se docílí optimálnějšího spalování při různých režimech chodu tohoto motoru. Jenomže napínák je napínán tlakem oleje, který tedy u stojícího motoru nebude a nebo klesá. Může dojít k takovému povolení tlaku napínáku, že řetěz je volný natolik, že při pokusu o start řetěz přeskočí. A tím je dílo zkázy dokončeno. V lepším případě nejede, v horším je poškozená hlava, ventily a písty.Ve větších servisech není snad den, kdy není dovlečeno auto s poškozeným motorem, který jak já říkám, spáchal sebevraždu. "ještě včera bylo všechno v pořádku a dnes to nestartuje", takovou či podobnou větu je pak slyšet nad otevřenou kapotou auta.
Tedy jsou auta, kterým to nevadí a jsou auta, která to nemají ráda. 1.2 HTP je jedním z nich. Bohužel od prodejce se to nedozvíte, nebude vám přeci říkat, že to auto, co si kupujete má blbý motor.
ještě doplním:
http://uloz.to/xrQd39Vn/htp-problemy-pdf