To není pravda, motory škodovek jsou konstrukčně tak špatné, že přeskočení řetězu hrozí při povoleném napínáku a následném startu. Takový HTP 1.2 je šmejd všech šmejdů. Mladobloleslavští konstruktéři zaměnili rozvodový řemen za řetěz v domnění, že se motor stane opět "bezúdržbovým", tak jak byli zvyklí. Jenže ve snaze o vyhovění přísným eko-teroristickým předpisům EU a v zájmu snížení hmotnosti a ještě při pokusu o zvýšení výkonu namontovali do auta řetěz takové délky, že museli vytvořit gigantické napínáky tohoto řetězu. Jakmile dojde k nepatrnému protažení řetězu, je již průser na cestě. Auto zastavíte na kopci, dáte kvalt a auto nepatrně couvne. Tím dojde k vymezení vůlí naprosto obráceně, než jak jsou napínáky konstruovány. Všechno je stále v pohodě, až do té doby, než otočíte klíčkem. Pak to přeskočí. V servisech se dělají přeskočené motory 1.2 HTP denně. Takže motor je schopen (ač původně sám nechtěl) spáchat sebevraždu.