Souhlas - Albert patří pod Ahold, za r. 2013 měl 2. nejdražší ceny a platil nejvyšší pokuty od ČOI (hned za Tesco).
Ne nadarmo má marketing německých potravinových řetězců Česko za region, kde se preferuje cena před kvalitou, kde se dá udat i zboží, které by si na německé pulty ani netroufli dát.
Přitom v SRN mají omezení, marže max. 15%, min. 40% povinně z tuzemského trhu a nové markety výhradně na periferiích, nesmí do centra.
Sám platím kartou (vlivem zaokrouhlování na celé koruny při platbách cash, lze výrazně ušetřit) a po mnohých zkušenostech dnes už zásadně kontroluji účtenky a pravidelně reklamuji rozdíly na regále a u kasy. Zajímavé je, že za 15 let byly rozdíly VŽDY v neprospěch zákazníků.
Rady ekonomů:
Vždy kontrolujte účtenku. Zvláště pak, pokud se jedná o podezřele zlevněné zboží. Velké obchodní řetězce dávají rády cenovky, které neodpovídají čárovému kódu a vy v dobré víře, že je zboží zlevněné, pak doma zjistíte, že jste koupili zboží za plnou cenu a třeba i začali používat.
Pokud něco takového zjistíte, pak okamžitě jděte do obchodu a požadujte nápravu. Budete jeden z mnoha zákazníků, který se nenapálil.
Extra zlevněné zboží nemusí být zlevněné. Některé obchody předstírají, že obchod krachuje a dají likvidační slevy. Ovšem tyto likvidační slevy jsou úplně stejné ceny, jako běžné. Rozdíl je jen v přeškrtnuté částce, která je mnohdy doslova vycucaná z prstu, takže se o žádnou slevu nejedná.
Vždy kontrolujte malé nápisy u výrobku a nedívejte se jen na ty velké se slůvkem Sleva. Na hromadě zlevněného zboží může být i zboží, které je za plnou cenu. Jen jste si toho nevšimli.
Dávejte si také pozor na velikost balení. Oříšky stejné značky mohou mít jinou cenu. Například je zlevněné jen balení 10 g, a ne 35 g!
triky
marže
sýry
zneužití síly
poplatky