Důležité upozornění
Dobrý den, chtěj jsem si u společnosti Auta Esa kopit vůz. Jednání zaměstnance se kterým jsem hovořil na pobočce v Praze bylo v pořádku i vše ostatní. Vozidlo se nacházelo na pobočce v Brně. Byl mi tedy nabídnut převoz vozidla do Prahy. Zaplatil jsem tzv. převozní zálohu 2000,- Kč. Vozidlo se mi hodně líbilo cena byla solidní a opravdu jsem o něj měl velký zájem. Zaměstnanec mi i ochotně vytiskl certifikát s Cebia, kde bylo uvedeno, že vozidlo nebylo vážně bouráno na nosné části. Nedalo mi to a zaplatil jsem 500,- Kč za podrobnou kontrolu v Cebia, kde bylo zjištěno, že vozidlo bylo za dobu jeho provozu bouráno třikrát a to celý pravý bok, celá přední část a celá zadní část. Rozhodl jsem se zajít na pobočku v Praze a svoji objednávku a rezervaci vozidla jsem chtěl zrušit s tím aby mi vrátili zálohu ve výši 2000,- Kč, jak je to nastaveno ve společnosti AAA auto, když si auto nekoupíte i když jste zaplatili zálohu, tak Vám ji bez problémů vrátí.
Velké překvapení bylo, když mi manažer na Pražské pobočce řekl, že se jedná o tzv. převozní zálohu a ta je nevratná. Kdybych toto věděl předem, tak bych žádnou zálohu nikdy nezaplatil, jelikož nemohu vědět zda se mi vozidlo bude líbit i zblízka. Sdělil jsem mu, že jsem na tuto skutečnost při jednání o koupi vozidla nebyl nikým upozorněn. A že jsem počítal s tím, že je záloha vratná. Tímto jsem byl ať již záměrně nebo nedopatřením uveden v omyl. Při podrobném prostudování dohody o kauci, kterou jsem podepsal jsem zjistil, že se ani nejedná o kauci(zálohu), ale o smluvní pokutu, když nedojde k uzavření kupní smlouvy o koupi vozidla s dovětkem, že nárok na smluvní pokutu vzniká i bez zavinění složitele. Tudíž se nejedná o žádnou přepravní zálohu, jak mi bylo sděleno manažerem, ale o normální pokutu.
Dle mého názoru je toto absolutně nekorektní jednání ze strany společnosti Auto Esa vůči zákazníkovi, tímto jednáním není poškozen jen zákazník, ale hlavně jméno společnosti. Což jsem jim i napsal. Vůbec je to nezajímalo. "Vždyť je vlastně zákazník potrestán pokutou za to, že si vozidlo, které se mu původně líbilo, ale z důvodů některých dalších zjištění ohledně např. možných závad na vozidle nezakoupil". Sdělil jsem jim, že navíc každá dohoda(smlouva) musí obsahovat dle občanského zákoníku podmínky ohledně možnosti odstoupení od smlouvy a práva a povinnosti smluvních stran, což tato dohoda neobsahuje, proto si z právního hlediska myslím, že je tudíž tato dohoda neplatná. Po této negativní zkušenosti u Auto Esa jsem se rozhodl si již ve jejich bazaru žádné vozidlo víckrát nekoupit, ale raději to zkusím u konkurence. Dále jsem ji sdělil, že toto určitě doporučím i všem mým přátelům a známým. Napsal jsem dále, že jsem se nejdříve rozhodl napsat jim ohledně zjednání nápravy, než na toto napíšu negativní recenzi a informuji o tomto další instituce(média atd.).
Na toto jsem dostal odpověď od Tomáše Lipky, který je ředitelem prodeje viz. níže:
Vážený pane magistře,
prvně děkuji, že jste se na nás obrátil. Samozřejmě mě mrzí, že obchod neproběhl dle Vašich představ a chápu Vaše rozčarování.
Z právního hlediska proběhlo vše v pořádku. Objednal jste si službu, Auto Esa poskytlo plnění služby.
O tom, že kauce v případě neuzavření obchodu propadá, jste byl informován v dokumentu, který jste podepsal, ve kterém je toto zcela jasně a transparentně popsáno
Dle servisních záznamů cen oprav je zřejmé, že se nejednalo o vážná poškození vozu, tedy poškození na nosné části.
I přesto, že jsme splnili veškeré náležitosti, nabízím Vám nad rámec našich povinností převod kauce na jiný vůz z naší nabídky.
Z těchto důvodů si myslím, že ani vedení společnosti nezáleží na Vaší spokojenosti, ale pouze na jejich zisku. Opravdu si dávejte pozor co podepisujete a zda vozidlo které kupojete nebylo bouráno. Vždyť se jedná o Vaší bezpečnost a životy což tutto společnost vůbec nezajímá. Upozornil jsem je na to, že napíši tuto negativní recenzi, což je vůbec nezajímalo. Hezký den a hlavně zdraví všem.