Ahoj, teprve od čtvrtku chodím na jedno nejmenované gymnázium, od kterého jsem sice nic moc nečekala, ale přesto jsem v hloubi duše doufala, že to bude gympl jako každý jiný a snažila se rady bývalých učitelů brát s nadhledem a udělat si vlastní názor. Bohužel, už po pouhých dvou dnech mám dost výhrad k místním zvyklostem. Čekala jsem, že první školní den nám třídní přečte školní řád, ukáže nám rozvrh hodin, uvítá nás ředitel školy a nejpozději po víkendu se budeme učit. Omyl! Třídní profesorka doslova zabila dvě hodiny tím, že nám předváděla svůj tablet a pracně nám vysvětlovala, jak nemáme házet papíry mimo odpadkový koš. Já tedy předpokládám, že toto každý 15ti letý člověk ví i bez jejího upozornění. Navíc, na gymnázium se zřejmě nehlásí nevychovaní hlupáci. Podobně zabit byl i druhý den školy a ani v pondělí se ještě učit nebudeme. V úterý se máme řídit novým rozvrhem hodin. Jakým? To už nám neřekla. Jediné, co vím je, že toto gymnázium má všeobecně problematické rozvrhy. Zatímco některé školy mají každý den šest hodin, my budeme mít hodin při nejlepším osm. V prvním ročníku se navíc nevyučují některé předměty, což mi přijde naprosto nelogické, jelikož všechno, co umíme ze ZŠ, za rok zapomeneme. Jediné, co třídní v tuto chvíli zajímá, je, abychom si co nejdřív vyzdobili nástěnku. No, řekněte, přijde vám to normální? Já mám totiž pocit, že přihlášku jsem si dávala na gymnázium, nikoliv na uměleckou školu. Profesoři se ani neobtěžují nám vykat. Už v tuto chvíli uvažuji o přestupu na jiné gymnázium, o čemž rodiče nechtějí ani slyšet, ale na mě ta škola už od prvního vstupu nepůsobí příliš dobře. Spolužáci mi, musím říct, zatím sedli a vypadá to, že si budeme rozumět. Jiné plus jsem zatím na škole nenašla, ač jsem se o to skutečně snažila. Máte s přestupem na jinou střední školu nějaké zkušenosti? Co všechno takový přestup obnáší? Kdy je ideální si o přestup zažádat a co všechno je k tomu potřeba? Případně klidně přidejte i svoje zkušenosti. Za každou radu a názor budu velmi vděčná a předem všem za odpovědi děkuji.