V posledních letech se ukazuje, že internetové obchody jsou naší budoucností. Lidé preferují nakupování na internetu, což se jenom potvrdilo během panujícího koronaviru, který prakticky i ty, kteří dříve na internetu nenakupovali, donutil se to naučit. Pokud jste v internetovém nakupování viděli potenciál, je pravděpodobné, že jste jeden takový e-shop založili. Jenže zatím vám stojí ladem a objednávky se moc nehrnou. V této chvíli se ptáte, co dělat? Jak zaujmout lidi, jak je donutit, aby nakupovali? Jak zabít jejich neaktivitu a probudit jejich zájem? Odpověď je jednoduchá - je načase začít s propagací e-shopu.
Jenže to se snadněji řekne, než udělá. V současné době je mnoho možností, jak propagovat svůj internetový obchod, který se zatím jenom ztrácí v davu dalších e-shopů. V ideálním případě by se mělo začít s online marketingem, ten off-line nechte pro jednou stranou. Přece jste se rozhodli udělat díru do internetového světa. Dokud tedy nebudete mít kamennou prodejnu, zaměřte se ryze na online marketing.
Jenže online marketing je pojem ukrývající celou spoustu možností. A jakožto majitel internetového obchodu si můžete jen pokládat otázku, kde začít? Jak se do propagace e-shopu pustit? Mám začít sociálními sítěmi nebo se raději zaměřit na SEO?
Ještě úvodem je třeba konstatovat, že naše doporučení nemusí vyhovovat všem. Může to být jen takový odrazový můstek, od čeho se alespoň odpíchnout. Je pravdou, že každému může vyhovovat zcela jiná strategie nebo trochu lišící se strategie od těch ostatních.
Pokud patříte k začínajícím a pokud váš e-shop zatím neregistruje velké zisky, měli byste se zaměřit na PPC reklamy a také na výkonnostní reklamy na Facebooku. To je totiž způsob, jak se dostat do podvědomí zákazníků. Lidé dnes prakticky každou minutu projíždí sociální sítě nebo články na internetu, neustále pátrají po něčem, co by si zakoupili. Skrze výkonnostní reklamy na Facebooku a skrze PPC reklamy je zaujmete, oni vás zaregistrují a máte je v kapse.
Na co je také důležité se zaměřit, tak je SEO. Lidé vás budou registrovat pouze v případě, že jim váš e-shop vyjede mezi prvními výsledky vyhledávání. Jenže to se stane jedině v případě, pakliže bude internetový obchod optimalizovaný pro vyhledávače. Co to znamená?
Například je třeba, aby byl internetový obchod pravidelně aktualizovaný. Přidávejte zboží nebo alespoň články do blogu, které budou čtenáři přínosné. Budujte si i ve svém online obchodě obsah, který budou čtenáři vyhledávat a sdílet a u něhož Google či Seznam usoudí, že je čtenáři přínosný. Stejně tak si budujte reference a recenze. Pokud se budou reference u vaší firmy hromadit, bude se také zlepšovat vaše pozice ve vyhledávání a zákazníkům se objevíte doslova jako na dlani ve chvíli, kdy vaše produkty nebo služby budou hledat.