Nejčastější chyby v PPC

PPC reklama je způsob reklamy, kdy inzerent platí za kliknutí na jeho reklamu. Při správném nastavení se jedná o velmi efektivní marketingový nástroj. I tak se ale setkáváme s několika základními chybami, které firmu stojí nemalé peníze a zbytečnou energii. Chyby většinou odhalí PPC audit nebo najatá online marketing agentura, čím dřív je však eliminujete, tím lépe.

Jakých chyb byste se měli vyvarovat?

Snažíte se výsledky vyhodnocovat hned. Jenže někteří zákazníci si web potřebují nejdříve prohlédnout, rozmyslet si nákup či počkat na výplatu. Ne všechny konverze jsou okamžité a na vyhodnocení budete potřebovat alespoň pár týdnů.

Používáte všeobecný remarketing. Stejná reklama se zobrazí lidem, kteří o vašem webu ještě nikdy neslyšeli i lidem, kteří už u vás nakupovali nebo četli nějaký článek. Zkuste návštěvníky oslovit konkrétní nabídkou založenou na tom, o co měli v minulosti zájem.

Posuzujete jednotlivé marketingové kanály zvlášť. I když se vám zdá, že na jednom kanálu nedochází k žádným konverzím, opak může být pravdou. Někteří návštěvníci totiž mohou na PPC reklamu narazit například na Facebooku, ale firmu si později vyhledat přes jiné médium.

Necháváte reklamu žít svým životem

PPC kampaň musíte průběžně vyhodnocovat, upravovat podle aktuální situace na trhu a aktualizovat zastaralý obsah. Jinak byste záhy mohli zjistit, že na reklamě proděláváte místo toho, aby vám přinášela zisk.

Snažíte se návštěvníky nalákat pomocí nerelevantního textu. Když se pak prokliknou na landing page, zjistí, že reklama vůbec neodpovídala jejímu obsahu, a web zase rychle opustí. A nejspíš na vaše stránky dlouhodobě zanevřou. Snažte se psát lákavě, ale pravdivě.

Klíčovým slovům vždy nastavujete volnou shodu. Jenže čeština je jazyk variabilní a mnoho slov dostává ve spojení s jiným slovem zcela jiný význam. Pokud použijete vylučující klíčová slova, zabráníte, aby se vaše reklama zobrazovala při nerelevantním vyhledávání.

...