Víte, kde se vzal tuning? Tuning dnes už ani nemusíme představovat, jedná se o poměrně populární záležitost, díky které nejsou všechny automobily na silničních komunikacích stejné jako přes kopírák. Podle všeho to vše začalo v sedmdesátých letech, kdy sice bylo na silnicích automobilů málo, přesto se však majitelé i toho mála vozidel chtěli odlišit od ostatních, a tak začali svá vozidla lepit nejrůznějšími samolepkami, o nichž se domnívali, že autům sluší. S plynoucími léty se tuning značně měnil, stejně jako přibývalo automobilů na silnicích. Jeho popularita však přetrvala až dodnes.
V posledních letech lze říct, že se vyrábí velice podobná vozidla, že jedno auto je naprosto stejné jako jiné auto. Lidé tak prahnou po tuningu stále více, nechtějí mít stejné vozidlo se svým sousedem, touží po vozidle, které bude svým vzhledem jiné, výjimečné, ojedinělé.
Pravdou však je, že ne všechny tuningové úpravy jsou legální, ne všechny tuningové úpravy projdou technickou kontrolou. Problémem většinou bývá například zvětšené křídlo vozidle nebo vícero výfuků pohromadě.
Pokud bychom měli zmínit několik tuningových úprav, které jsou mezi řidiči oblíbené a populární, zmínili bychom především výměnu klasických volantů za sportovní volanty. Řidiči se tak během jízdy cítí jako profesionální jezdci Formule 1, i když jejich vůz na první pohled takto nevypadá.
Stejně tak oblíbené jsou sportovní výfuky, které nahrazují klasické výfuky. Opět je důvodem touha cítit se jako jezdec formule nebo závodního vozidla, jež vyhrává nejeden proslulý okruh.
To je otázka, na kterou je jen obecná odpověď - všechna auta prochází tuningem. Je vždy na řidičích a majitelích vozidel, jestli se rozhodnou investovat do tuningu. V posledních roste přibývá “vytuněných” Audi A3, také však dochází k tuningu Mazdy 3 nebo k tuningu Octavia 2.