Výhody e-shopu na míru
Tvorba
e-shopu na míru představuje významnou finanční investici, kterou je nutné důkladně zvážit. Komu se vyplatí a proč?
Proč se e-shop na míru vyplatí
Základní teze při rozhodování je poměrně jednoduchá. Když víte, co chcete, můžete to také získat. Jinými slovy, necháváte-li si vytvořit e-shop na klíč, musíte mít představu o tom, jak má vypadat. Což znamená, že dokonale znáte svůj obor i zákazníky.
E-shop na zakázku se dá navíc kompletně přizpůsobit přání zadavatele nejen na počátku, ale také kdykoli v průběhu. Vývoj e-shopu je v podstatě nikdy nekončící prací. Obzvláště tehdy, když se pohybujete na trhu, kde již dominuje několik významných jmen nebo tu panuje vysoká konkurence. Ta totiž, jak známo, nikdy nespí.
Pouze platforma naprogramovaná přímo pro konkrétní účel je dostatečně variabilní, aby poskytovala přesné analytické nástroje, umožnila pozdější přidání dalších funkcí a efektivní správu i stovek položek v případě, že se e-shop rozšíří, protože se mu začalo dařit. To, co nechcete nebo nepotřebujete, tady pak jednoduše nenajdete.
Omezení vás nečekají ani ohledně vizuální stránky obchodu. Vlastní rozvržení e-shopu a originální grafické zpracování doslova vypiplané do nejmenšího detailu vám open source varianta nenabídne. Čím exkluzivnější zboží nabízíte a čím déle se potenciální kupující musí nad jeho pořízením rozmýšlet, tím více tento faktor nabývá na významu.
Naprogramování svépomocí nebo s odborníky
Kdo ti na podobný počin troufá a neodradí ho ani několik měsíců nutných k dostatečnému odladění celého projektu, může si samozřejmě naprogramovat e-shop na míru od základů i sám. Pak je tím vyřešena podstatná nevýhoda oproti tzv. krabicovému řešení nebo
pronájmu e-shopu, které jsou citelně levnější možností.
Významná časová zátěž vám může připravit horké chvilky ještě v jednom směru. K e-shopu a jeho technologickému řešení tak budete dokonale „uvázaní“. A je možné, že potřebný čas vám následně začne scházet jinde.
Jak budete řešit komunikaci s dodavateli nebo expedování zboží? Sami sebe tak tímto rozhodnutím můžete okrást o prostor, který by bylo vhodnější věnovat spíše vlastnímu prodeji.
Nejschůdnější cestou je proto svěřit
tvorbu e-shopu specializované firmě. Ta navíc má již řadu zkušeností v oboru, proto se dokáže vyhnout opakování začátečnických chyb a objevování již objeveného.
Což může reálně hrozit i těm, kteří jinak disponují obstojnými znalostmi, jež jim vývoj vlastního řešení umožňují, ale chybí jim praxe.
Důležité je si ale svého dodavatele vybrat zodpovědně. Předem se ptejte, na kolik vyjde pozdější implantování dalších prvků. Komunikaci s vývojářem si zároveň otestujete jeho ochotu a předejdete možným problémům. Za schopnou firmou pochopitelně stojí i pozitivní reference.
Jednou z tradičních společností, které nabízí e-shopové řešení na profesionální úrovni je brněnské řešení
Zoner inShop. V základu si můžete zřídit e-shop formou tzv. pronájmu, s výběrem z několika různých verzí dle velikosti e-shopu.
Jakmile zjistíte, že chcete něco vlastního, lze poměrně jednoduše postavit na již běžícím systému novou verzi e-shopu zcela na míru. Tedy s vlastními funkcemi i designem. Více informací ke službě Zoner inShop včetně možnosti zřízení
demoverze na 60 dní najdete
zde.